Translate

Monday 16 September 2013

Skolestart


Da er første uke med skole over - og det har gått over all forventning! Adrian tar skolebussen selv, og fikser skolen selv om han ikke skjønner så mye av det som blir sagt. Som han konkluderte etter første dag: "Det var litt vanskelig i begynnelsen, men så lærte jeg meg engelsk, og da gikk det bra."



En spent gutt før første skoledag!

Vi foreldre syntes nok det så litt spennende ut å sende gutten med skolebussen, men det har gått veldig bra, her kommet hjem etter første skoledag.


Vi har også utforsket mer av NYC, blant annet turistfellen Times Square, som Adrian syntes var artig.

Daniel var ikke så begeistret - heller ikke av at Super Mario sniker seg innpå...


6 comments:

  1. Åh, desse gule bussane! :) Eg var au pair i Pennsylvania i 2000-2001 og sendte ungane "mine" på gul skulebuss. Så herlig altså! Det er eit stort ønske å få bu i statane eit år, eg elsker kommentaren til skuleguten om å lære seg engelsk - så lett kan det vere :) Korleis har de ordna jobb og leilighet der? Skal de bli der lenge?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heisann! Koselig at du er innom bloggen vår:) vi skal være her i ett år. Mennen min er på utveksling fra jobben i Norge, mens jeg har permisjon fra min. Vi fant hus gjennom megler/Internett etter først å ha vært her en tur for å se hvilke områder vi kunne tenke oss å bo i. Vi ønsket i utgangspunktet å bo slik at vi kunne gå til skolen, men slik ble det ikke, og nå er det helt greit. Må si at de gule bussene fungerer veldig bra hos oss:)

      Delete
  2. Tante Renate & Sanne19 September 2013 at 23:43

    Tante hadde nesten helt glemt bloggen.. å kom plutselig på det, så da var det bare å trykke se inn å lese : ) ( spørs om det er ammetåka som slår inn innimellom). Kjempe artig å lese hva dere gjør og hvordan det går der borte. Så bra at det går bra med skolestart! Flink gutt! :D Går fortsatt bra med Daniel også? :)

    ReplyDelete
  3. Gosh...så voksen liten gutt, bare å lære seg engelsk ja, så klart, det er jo ingen sak, he, he! OG tøft av foreldrene å sende sønnen avgårde i gul buss, kjenner på meg at den hadde sittet langt inne hos meg, men det går så klart også bra...tror sånt er lettere for barna enn foreldrene :-) Ser ut som om dere koser dere, fortsett med det! Og fortsett å skriv, det er koselig og spennende å lese om hvordan dere har det! Masse klemmer fra oss i Ås

    ReplyDelete
  4. Heisann! Ja skolegutten har imponert oss alle:) det har gått over all forventning med skolestart. Må innrømme at det satt litt inne å sende ham alene med bussen, jeg hadde tenkt at jeg kunne være med de første dagene, til han skjønte hvordan det foregikk. Men det var ikke lov! Så vi kjørte etter skulebussen de første dagene og fulgte med at han kom av og til rett klasserom. Det var egentlig ikke grunn til bekymring. De tar veldig godt vare på ungene og har lister for hvem som skal være hvor. Skulebussen stopper rett utenfor en egen inngang på skolen hvor de blir møtt og registrert av en ansatt. Så går de to og to til klasserommet

    ReplyDelete